انتقال بیمار دوقطبی به بیمارستان، شرایط و دشواری‌های خاص خود را دارد.

بسیاری از این بیماران، دچار تحریکات فیزیکی بسیار شدیدی شده‌اند. بنابراین از جمله فوریت‌های روان‌پزشکی محسوب می‌شوند.

در حقیقت می‌توان گفت جابه‌جایی بیماران دوقطبی، یکی از شایع‌ترین فوریت‌های روان‌پزشکی به شمار می‌رود.

چراکه در این مواقع باید فردی تحت کنترل و مراقبت قرار بگیرد که دچار تحریکات شدید فیزیکی است.

بیشتر بخوانید: انتقال معتادان به کمپ ترک اعتیاد با آمبولانس

 

انتقال بیماران دوقطبی به بیمارستان با آمبولانس ویژه

جابه‌جایی بیماران دوقطبی باید توسط آمبولانس‌های مخصوص این کار انجام شود.

آمبولانس‌هایی که وظیفه دارند افراد مبتلا به بیماری‌های اعصاب و روان را حمل و نقل نمایند. این امکان وجود دارد که بیماران، نیاز به انتقال به یک مرکز بهداشت روان داشته باشند. بنابراین نباید هیچ‌گونه محدودیتی در هنگام انتقال بیمار دوقطبی به بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی، وجود داشته باشد.

بسیاری از افراد، بیمار دوقطبی خود را با خودرو و یا دیگر وسائل نقلیه، به بیمارستان انتقال می‌دهند. لازم است بدانید که این روش‌ها ایمنی کافی را ندارند. از طرف دیگر در بعضی از مواقع به تجهیزات و امکانات خاصی نیاز است. اگر از خودروی معمولی و وسائل نقلیه عادی استفاده کنید، از این تجهیزات بهره‌مند نخواهید شد.

 

انتقال بیمار روانی به بیمارستان

اختلال رفتاری و روان‌پزشکی دوقطبی

به‌ طور کلی اختلالات رفتاری و روان‌پزشکی، الگوهای رفتاری و یا ذهنی هستند. این الگوها ناراحتی بسیار زیادی را برای فرد بیمار به وجود می‌آورند.

حتی می‌توانند به اختلال در عملکرد و یا رفتار او نیز منجر شوند. وجود این اختلالات تاثیر قابل‌ توجهی در روان بیمار دارد. بنابراین در هنگام بروز این اختلالات، باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین این نکات، تماس سریع با آمبولانس بیماران اعصاب و روان است.

چراکه این آمبولانس‌ها باید با سرعت بسیار بالایی در اختیار بیماران قرار بگیرند. رسیدن آمبولانس با سرعت بالا باعث می‌شود تا انتقال بیمار دوقطبی به بیمارستان سریع‌تر صورت بگیرد. از طرفی موجب می‌شود تا روند درمانی چنین بیمارانی با سرعت بالاتر آغاز شود. عارضه دوقطبی ممکن است پایدار باشد.

همچنین این امکان وجود دارد که به‌ صورت عود کننده روی دهد.

ناجی کو، متشکل از تیم حرفه ای و آمبولانس های مجهز متخصص درانتقال معتادان به کمپ ترک اعتیاد

 

بنابراین و به‌ طور کلی دلیل اصلی این اختلالات روانی و رفتاری در بیشتر موارد ناشناخته است. در بسیاری از موارد نیز با ترکیبی از رفتار، احساس، درک، تفکر و… خود را نشان می‌دهد. درمان این اختلالات در حالت معمول در بیمارستان‌های روان‌پزشکی صورت می‌گیرد.

 

آمبولانس انقال بیمار دو قطبی به بیمارستان | ناجی کو

 

ضرورت استفاده از آمبولانس ویژه انتقال بیماران دوقطبی به بیمارستان

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید نحوه ارتباط با بیمار دوقطبی است.

از طرفی لازم است وی با روشی مناسب به مراکز درمانی انتقال داده شود. اگر به این نکات توجه نداشته باشید ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری به وجود آید. عواقبی که باعث می‌شود وضعیت فعلی بیمار بدتر گردد.

از طرف دیگر در روابط وی با اطرافیان اختلالاتی به وجود آید.

علاوه‌ بر این عوامل، نحوه انتقال بیمار دوقطبی به بیمارستان در مدت‌زمان درمان او تأثیر دارد. به‌ نحوی‌ که جابه‌جایی بیماران دوقطبی با روش نادرست، ممکن است مدت‌زمان مداوای آن‌ها را افزایش دهد. این در حالی است که آمبولانس مخصوص حمل این بیماران، تجهیزات و امکانات کافی دارد.

این آمبولانس‌ها با داشتن امکانات کافی می‌توانند به‌ صورت اصولی به جابه‌جایی بیمار دوقطبی دست بزنند. کادر پزشکی مستقر در این آمبولانس‌ها نیز به‌ اندازه‌ کافی تبحر دارند. آن‌ها نحوه ارتباط با بیماران دوقطبی را به‌ خوبی فرا گرفته‌اند.

از طرفی می‌توانند امکان مداوای سریع‌تر آن‌ها را فراهم نمایند. آمبولانس مخصوص انتقال بیماران دوقطبی به بیمارستان، دارای پرستار بهداشت روان است. در برخی از مواقع نیز یک پیراپزشک خبره، پرستار را همراهی می‌کند.

این آمبولانس‌ها به‌ طور ویژه برای جابه‌جایی بیماران دوقطبی و دیگر اختلالات اعصاب و روان به‌ وجود آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: آمبولانس انتقال بیمار اعصاب و روان به بیمارستان

 

مزایای استفاده از آمبولانس در انتقال بیمار دوقطبی

استفاده از خدمات این آمبولانس‌ها و کادر روان‌پزشکی آن‌ها، مزایای بسیار زیادی دارد. چراکه با استفاده از این خدمات به این اطمینان می‌رسید که مراقبت‌هایی کامل و دقیق به بیمارتان ارائه می‌شود. بیمارانی که بسیار خاص بوده و به نوع متفاوتی از خدمات نیاز دارند.

در حال حاضر تقاضا برای جابه‌جایی بیماران دوقطبی با آمبولانس‌های مخصوص این کار افزایش پیدا کرده‌ است. چراکه بیشتر مردم تمایل دارند از مراقبت‌های فوری و اورژانسی برای این بیماران استفاده کنند. پرسنل حاضر در آمبولانس‌های این بیماران می‌توانند به ارزیابی سلامت جسمانی و روانی بیمار دست بزنند.

  • این پرسنل مهارت و دانش کافی در مورد ارزیابی موقعیت‌های خطرناک را دارند.
  • بنابراین می‌توانند در مواقع لزوم، بروز بحران را مدیریت و کنترل نمایند.
  • با استفاده از خدمات این آمبولانس‌ها در مواقع غیرضرور، لازم نیست به انتقال بیمار دوقطبی به بیمارستان اقدام کنید.
  • چراکه پرسنل این آمبولانس‌ها، مهارت‌های تخصصی لازم را به دست آورده‌اند.
  • مهارت‌هایی که بسیاری از نیازهای بیماران دوقطبی شما را بدون انتقال به بیمارستان برآورده می‌سازد.

نتیجه گیری

استفاده از آمبولانس های ویژه جهت انتقال بیماران اعصاب و روان موجب می شود تا خطرات احتمالی در طول مسیر تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. علاوه بر آن در شرایط بحرانی استفاده از کمک یک فرد متخصص موجب افزایش سطح آرامش شما در این شرایط سخت است. ناجی کو متشکل از تیم حرفه ای و مجرب و آمبولانس های مجهز اماده ارائه خدمات انتقال بیماران دو قطبی به بیمارستان در تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.