چقدر با علائم اعتیاد به شیشه آشنایی دارید؟ آیا شما نیز با چالش انتقال معتادین به کمپ های ترک اعتیاد مواجه هستید؟ به نظر شما استفاده از آمبولانس معتادین می تواند راهکاری مناسب برای این موضوع باشد؟ متاسفانه این روزها افراد بسیار زیادی را می توان در سطح جامعه مشاهده نمود که به دلایل مختلفی به مصرف شیشه اعتیاد دارند. اگر با علائم و نشانه های این اعتیاد آشنایی داشته باشید قطعا قادر خواهید بود تا شرایط بهتری را برای افرادی که به آن مبتلا هستند رقم بزنید.

یکی از سخت‌ترین شرایطی که افراد می‌توانند آن را تجربه کنند، وجود فرد معتاد به شیشه در خانواده است. فرد معتاد از لحاظ روحی به خود و اعضای خانواده آسیب جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. البته مشکلات جسمی ناشی از مصرف شیشه فراتر از تصور شما است. این موضوع باعث می‌شود که خانواده افراد معتاد همیشه در پی یافتن راهی جهت ترک اعتیاد آنها باشند. انتقال فرد معتاد شیشه‌ای به بیمارستان اولین گام برای ترک اعتیاد افراد است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

 

تغییرات عملکرد مغز با اعتیاد به شیشه

 

نکته ای که باید بدانید این است که علائم ابتلا به اعتیاد شیشه به طور معمول با ایجاد تغییراتی در عملکرد مغز انسان بروز می یابد به همین دلیل است که افراد مبتلا به آن هنگام انتقال با آمبولانس معتادین از خود واکنش های بدی نشان می دهند. در واقع می توان گفت که این نوع ماده اعتیاد آور می تواند بر روی سیستم ذهنی انسان اثرات منفی و قابل توجه ای داشته و به این طریق زمینه های ایجاد مجموعه اختلالات روانی و رفتاری را فراهم سازد.

اگر بخواهیم در قالب مثال این تغییرات را تشریح نماییم می توان به افزایش انرژی، احساس لذت، افزایش سطح هوشیاری و فعالیت انسان منجر گردد اما فراموش نکنید که تمام این ها کاذب بوده و فرد را به سمت مصرف مجدد ماده مخدر شیشه سوق داده و مانع از انتقال آن ها به آمبولانس معتادین می گردد.

همین موضوع است که موجب می شود تا انسان در ادامه از خود رفتارهای خطرناکی را نشان دهد. ممکن است بپرسید چرا؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که شیشه انسان را در شرایطی قرار می دهد که واقعیت و خیال را درک نخواهد نمود و زمانی که به چنین ماده ای وابستگی پیدا کنند با علائمی همچون اضطراب، بی قراری و افسردگی مواجه شده و در برابر ترک آن مقاومت به خرج می دهند.

به همین جهت توصیه داریم برای انتقال آن ها به مراکز کمپ خودسرانه عمل ننموده و حتما از آمبولانس معتادین کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: معرفی انوع مواد مخدر که اوردوز دارد

 

بهترین روش انتقال فرد معتاد شیشه‌ای به بیمارستان

 

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش خانواده یک فرد معتاد به مصرف مواد مخدر، چگونگی انتقال وی است. در چنین مواردی خانواده‌ها با مقاومت شدید بیمار خود مواجه شده و به دنبال یک‌راه چاره می‌گردند. در برخی موارد ممکن است به‌سوی استفاده از راه‌های اشتباه کشیده شوند و به فرد بیماری آسیب بیشتری وارد کنند. این آسیب وارده به فرد شامل صدمات روحی و جسمی می‌شود. همیشه بهترین راه برای انتقال فرد معتاد به بیمارستان و کمپ، استفاده از آمبولانس است.

هنگامی‌که برای انتقال معتاد از آمبولانس استفاده می‌کنید، اولین قدم برای ترک مواد وی را به‌درستی برداشته‌اید. اگر معتاد شیشه‌ای برای انتقال با آمبولانس مواجه شود، آمادگی بیشتری برای این امر پیدا می‌کند. این موضوع را نیز فراموش نکنید که بهترین روش برای ترک کردن اعتیاد به مواد مخدر، بستری شدن در کمپ است. این موضوع باعث می‌شود که بیشتر به اهمیت نحوه انتقال بیمار خود پی ببرید.

 

آیا ترک شیشه دشوار است؟

 

اصولا ترک هر عادتی برای انسان کمی دشوار است و وی را با چالش‌هایی مواجه می‌کند؛ اما اگر این عادت، مصرف مواد مخدری مانند شیشه باشد دشواری‌هایی بیشتر به همراه دارد. به دلیل اینکه مواد مخدر در بدن مصرف می‌شود، ترک آن فرد را تا حدودی اذیت می‌کند. در روش‌های جدید ترک مصرف مواد، با استفاده از انواع دارو، درد و فشار ناشی از این عمل کاهش پیدا می‌کند.

ترک کردن هرکدام از مواد مخدر دوره درمان متفاوتی دارد که به شرایط بدنی فرد نیز بستگی دارد. گاهی ممکن است فرد معتاد تا چند هفته علائم ترک را داشته باشد. بهتر است بیمار شما در این مدت تحت نظر باشد تا برای کاهش درد خود دوباره به‌سوی مصرف مواد کشیده نشود.

 

انتقال معتاد

علائم ترک مصرف کننده شیشه

 

ترک اعتیاد علائم مشخصی دارد که احتمالا با برخی از آنها را در برنامه‌های تلویزیونی و سایر منابع آشنایی دارید. علائم کلی ترک شیشه نیز مانند سایر مواد مخدر است اما در ادامه به معرفی همه علائم ترک شیشه می‌پردازیم. با مشاهده این علائم در فرد معتاد از ترک مواد وی اطمینان حاصل کنید.

  • افزایش اشتها
  • توهم
  • حالت تهوع
  • خستگی
  • قرمزی چشم
  • تعریق
  • رعشه
  • بی‌خوابی
  • تمایل به خودکشی
  • عدم احساس لذت
  • گیجی
  • اضطراب
  • پارانویا
  • کم‌آبی بدن
  • تب
  • افسردگی
  • معده درد

نامنظم شدن ریتم قلبی انسان

 

از دیگر علائم اعتیاد به شیشه می توان نامنظم شدن ضربان یا ریتم قلبی انسان را نام برد که اثرات منفی بسیار زیادی به همراه دارد. افراد مبتلا به شیشه به دلیل هیجان بسیار زیادی که تجربه می کنند، ضربان قلبشان تشدید یافته و نمی توانند همانند گذشته باشند.

ریشه یابی علت اعتیاد به شیشه

 

در این راستا لازم است بدانید، افرادی که طی زندگی روزمره خود تنش های ذهنی بسیار زیادی را تجربه می کنند و یا اضطراب شدیدی دارند سعی می کنند تا با استفاده از راهکارهای غیر طبیعی چنین تنش هایی را از بین ببرند. حال از میان این افراد هستند کسانی که استفاده از ماده شیشه را انتخاب می کنند.

بیشتر بخوانید: روش های پیشگیری از اعتیاد و تاثیرات کمپ ترک اعتیاد

ترک اعتیاد به شیشه و اهمیت آن

 

توجه داشته باشید زمانی می توان از شر چنین اعتیادی رهایی یافت که خود فرد و خانواده وی مصرف چنین ماده ای را آسیب رسان بدانند. به طور معمول افرادی که مبتلا به شیشه هستند از ترک آن خودداری می کنند اما نگران نباشید استفاده از آمبولانس معتادین برای انتقال آن ها به مراکز کمپ اعتیاد می تواند به شما کمک های قابل توجه ای نماید.

مزایای انتقال فرد معتاد با آمبولانس

 

یکی از بدترین و دشوارترین روش‌ها برای انتقال فرد معتاد، استفاده از زور است. با این کار ممکن است شما روحیه بیمار را تخریب کرده و در وی احساس حقارت ایجاد کنید. این احساس ممکن است حتی وی را به سمت افسردگی یا خودکشی بکشاند. انتقال فرد معتاد به شیشه با آمبولانس باعث می‌شود که در صورت نیاز امکانات لازم در اختیار وی قرار گیرد. تیم حرفه‌ای آمبولانس از همان ابتدا معتاد را ازلحاظ روحی و جسمی پشتیبانی می‌کنند.

شاید به اهمیت این موضوع پی نبرده باشید اما تاثیر برخورد کارکنان آمبولانس تاثیر زیادی در انگیزه معتاد دارد. پرسنل آمبولانس با اشراف به علم روانشناسی تا حدودی اضطراب معتاد را کاهش می‌دهند. انرژی معتاد با مشاهده برخورد خوب پرسنل آمبولانس افزایش می‌یابد. کسب رضایت خاطر از کادر آمبولانس سبب می‌شود معتاد مسیر ترک خود را ساده‌تر بپندارد.

جمع‌بندی

 

شیشه یکی از خطرناک‌ترین انواع مواد مخدر است که جسم و روان فرد معتاد را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. به دلیل آسیب ناشی از مصرف شیشه به مغز معتاد، گاهی علائمی مانند بیماری روانی در فرد ایجاد می‌شود. این امر انگیزه خانواده معتادان برای کمک به ترک اعتیاد آنها را بیشتر می‌کند. نحوه انتقال فرد معتاد مهم‌ترین گام در ترک است زیرا زمینه مناسب یا نامناسبی در وی ایجاد می‌کند. پرسنل آمبولانس با آگاهی کافی درباره علم روان‌شناسی، ذهن بیمار را برای ترک مواد مخدر آماده می‌کنند.

آشنایی با نحوه انتقال بیمار روانی به بیمارستان 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.