چه معتادانی باید با آمبولانس سریعا به کمپ منتقل شوند؟

یکی از خدمات اورژانسی که شاید کمتر کسی از آن مطلع باشد، انتقال بیماران معتاد با آمبولانس به کمپ‌های درمانی است. استفاده از آمبولانس معتادین کمک می‌کند تا شخص معتاد با کمترین آسیب و در شرایط امن به مراکز درمانی منتقل شود.

استفاده از آمبولانس برای بیمار اعصاب و معتاد، معتادین به مواد مخدر صنعتی و توهم‌زا و معتادانی که قصد آسیب رساندن به خود را دارند توصیه شده است. ما در این مقاله به نکات مرتبط با انتقال معتاد به صورت امن به مراکز درمانی صحبت خواهیم کرد.

 

آمبولانس ناجی، انتقال سریع معتادین به کمپ ترک اعتیاد در کوتاه ترین زمان توسط تیم حرفه ای و آموزش دیده

 

انتقال معتاد با آمبولانس به کمپ

اکثر معتادان برای انتقال به کمپ‌های ترک اعتیاد مقاومت می‌کنند. ضمن این که گاهی اوقات حال عمومی فرد معتاد برای انتقال چندان مساعد نیست، یا بیمار قصد صدمه وارد کردن به خود و دیگران را دارد.

افراد معتاد به مواد مخدر صنعتی مثل شیشه یا آمفتامین ها، اغلب با مشکلاتی چون توهم و خشونت دست و پنجه نرم می‌کنند که در چنین شرایطی انتقال بیمار به مراکز درمانی و کمپ کار بسیار دشواری است.

شما می‌توانید برای انتقال چنین معتادانی از خدمات آمبولانس معتادین استفاده کنید. می‌توان برای انتقال بیمار به کمپ‌های ترک اعتیاد از آمبولانس‌های درون شهری و در صورت نیاز حتی از آمبولانس بین شهری استفاده کرد.

استفاده از خدمات برای بیماران معتادی که شرایط بحرانی و وخیمی را پشت سر می‌گذارند کمک می‌کند تا بیمار با شرایط امن‌تر و بهتری به مرکز مورد نظر انتقال پیدا کند.

بیشتر بخوانید: روش های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر

چرا برای انتقال معتاد به کمپ از آمبولانس استفاده کنم؟

شاید این سوال برای شما هم مطرح باشد که چرا برای انتقال فرد معتاد باید از آمبولانس استفاده شود. یکی از مهمترین دلایل استفاده از آمبولانس انتقال معتاد، شرایطی است که فرد معتاد دارد.

اغلب افراد معتاد برای ترک برنامه‌ای ندارند و در مقابل انتقال به مراکز درمانی و کمپ‌ها مقاومت می‌کنند. انتقال چنین افرادی با روش‌های نادرست می‌تواند باعث بروز صدمات روحی و جسمی به فرد معتاد باشد.

گاهی اوقات نیز استفاده از مواد مخدر صنعتی چون ال اس دی، کوکائین، شیشه، انواع متافتامین و آمفتامین‌ها باعث می‌شود که فرد معتاد به بیماری‌های اعصاب و روان نیز دچار شده و مشکلاتی چون توهم و پرخاشگری و خشونت را نیز داشته باشد. در مورد چنین افرادی بهتر است برای انتقال معتاد به مرکز درمانی از آمبولانس استفاده کنید.

در آمبولانس معتادین شرایط برای انتقال امن بیمار فراهم است، ضمن این که در صورت نیاز کادر پزشکی همراه آمبولانس از آرامبخش‌ها و داروهایی برای آرام کردن بیمار معتاد استفاده می‌کنند.

گاهی نیز در صورت لزوم استفاده از تجهیزاتی چون اکسیژن، سرم درمانی و… در مورد بیماران بدحال و با اوضاع وخیم جسمانی، شرایط انتقال امن و بی‌خطر را برای فرد مهیا می‌سازد.

آماده کردن فرد معتاد برای انتقال با آمبولانس

همانطور که اشاره کردیم اکثر افراد معتاد برای ترک به هر شکل و روشی مقاومت می‌کنند. معمولا افراد معتاد دچار اختلالات رفتاری هستند، این افراد از خشونت‌های کلامی و جسمانی رنج می‌برند و نیاز به مصرف سبب می‌شود که حتی برای رهایی از ترک اعتیاد، به افراد خانواده حمله‌ور شده و به آن‌ها یا خود آسیب برسانند.

به ویژه با رواج استفاده از مواد مخدری صنعتی و مواد مخدری که آثار و عوارض مستقیمی روی سیستم عصبی و مغز افراد دارند، وجود چنین معتادانی بیش از گذشته است و برای انتقال این بیماران باید به روش‌های مدرن‌تر و البته مجهزتری متوسل شد.

آماده کردن فرد معتاد قبل از انتقال بیمار به مراکز درمانی نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. بهتر است که به آرامی با فرد معتاد صحبت کنید و سعی کنید آرامش محیط حفظ شود. با او از مزایای ترک اعتیاد صحبت کنید و از او بخواهید که در این راه با شما همراه شود.

در صورتی که بیمار همکاری مناسبی با شما نداشته باشد، مطمئنا نمی‌توانید او را برای انتقال به کمپ یا مرکز درمانی همراه کنید، ممکن است شخص معتاد قصد آسیب‌رسانی به خود یا دیگران را داشته و یا حرکات خشونت‌آمیزی را از او مشاهده کنید. در این صورت بهتر است که برای انتقال فرد بیمار از آمبولانس انتقال معتادین استفاده کنید.

کادر پزشکی همراه چنین آمبولانس‌هایی از تجربه و مهارت کافی برای مهار فرد معتاد برخوردار است و شرایط امن و آسان انتقال او را فراهم می‌سازد. تجهیزات موجود در چنین آمبولانس‌هایی کمک می‌کند که در صورت نیاز بتوان از خدمات پزشکی برای بیمار استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آیا انتقال به کمپ ترک اعتیاد اجباری است؟

انتقال بیمار اعصاب و روان با آمبولانس

در مورد بیماران اعصاب و روان و یا معتادینی که دچار اختلالات روانی هستند نیز می‌توان از خدمات اورژانس و آمبولانس استفاده کرد. چنین بیمارانی عموما با پرخاش و خشونت‌های کلامی و جسمی تلاش می‌کنند تا از انتقال به مراکز درمانی خودداری کنند.

بنابراین انتقال این بیماران با آمبولانس‌هایی که به صورت اختصاصی برای چنین افرادی تجهیز شده است بسیار سریع، آسان و البته در شرایط امن خواهد بود. کادر خدماتی که در این آمبولانس‌ها همراه بیمار هستند از تجربه و مهارت کافی برای مقابله با این بیماران برخوردار بوده و تجهیزات لازم برای مواقع اورژانسی و ضروری را در اختیار دارند.

بنباراین توصیه ما این است که برای انتقال این بیماران به مراکز درمانی یا کمپ‌های ترک اعتیاد حتما از آمبولانس‌های مخصوص استفاده شود. گاهی می‌توان با تزریق آرامبخش به فرد معتاد و یا بیماران اعصاب و روان شرایط انتقال آرامتر و بهتری را برای آن‌ها فراهم کرد.

همچنین در مورد بیمارانی که نیاز به دریافت خدمات پزشکی دارند مثلا فرد معتادی که خودزنی کرده و یا معتادان با شرایط جسمی وخیم استفاده از آمبولانس امکان استفاده از خدمات پزشکی حین انتقال را برای آنان فراهم می‌سازد.

جمع‌بندی

شاید تا به امروز از وجود خدماتی چون آمبولانس معتادین و یا آمبولانس برای بیماران اعصاب و روان بی‌خبر بودید. چنین آمبولانس‌هایی به منظور انتقال امن و ایمن بیمار بدون آسیب رساندن به خود و دیگران خدمات مورد نیاز بیمار را از مبدأ به مقصد ترک اعتیاد یا مراکز درمانی در اختیار او قرار می‌دهند.

استفاده از خدمات آمبولانس معتادین می‌تواند کار انتقال بیماران معتاد به ویژه معتادین به مواد مخدر صنعتی که از نظر اعصاب و روان نیز دچار بحران و شرایط نامساعد هستند و بیم آسیب رساندن به خود و دیگران در مورد آن‌ها وجود دارد بهترین روش انتقال محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.