اهمیت استفاده از اورژانس اعصاب و روان

کسانی که به بیماری های اعصاب و روان مبتلا هستند هیچگونه تسلطی بر عملکرد خود ندارند. آنها به واسطه ی درک متفاوتی که از محیط اطراف خود دارند، نمی توانند منطقی رفتار کنند. از اینرو گاهی بستری کردن آنها در مراکز درمانی الزامی است. انتقال این بیماران به این مراکز یکی از مشکلات اصلی خانواده ها است.

زیرا این بیماران خود را بی نیاز از درمان می دانند. همین امر برای مبتلایان به مواد مخدر نیز قابل بسط است. آنها نیز نسبت به درمان مقاومت نشان می دهند، به همین دلیل با اطرافیان خود همکاری نمی کنند. با توجه به مطالب ذکر شده بهترین شیوه برای انتقال این بیماران، استفاده از خدمات اورژانس اعصاب و روان است.

اورژانس های بسیار زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. اما بدون شک هر خانواده ای ترجیح می دهد روند انتقال عزیزش در نهایت آرامش و رفاه انجام شود. از طرف دیگر حضور نیروهای متخصص این حوزه نیز می تواند روند انتقال را سهولت ببخشد. به همین دلیل بسیاری از خانواده ها  به استفاده از آمبولانس های وی آی پی ناجی روی می آورند.

آمبولانس ناجی مجهز به تیم حرفه ای و آموزش دیده برای انتقال بیمار اعصاب و روان به بیمارستان

 

آمبولانس خصوصی ناجی | ناجی کو

 

مشکلات انتقال بیمار اعصاب و روان

در روند انتقال بیمار اعصاب و روان مشکلات بسیار زیادی ممکن است رخ دهد. به همین دلیل اورژانس اعصاب و روان باید مجهز به تجهیزات پزشکی و کادر درمان مجرب باشد. بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات روانی نسبت به درمان مقاومت نشان می‌دهند، زیرا آنها نمی‌توانند بپذیرند که بیمار هستند. از طرف دیگر خانواده ها به واسطه مقاومت ذهنی خود در برابر این بیماری، روند درمان را به تاخیر می‌اندازند.

این امر موجب وخامت بیش از پیش حال بیمار می شود. از طرف دیگر این بیماران به دلیل عدم وجود سلامت روان می‌توانند به خود یا اطرافیانشان آسیب وارد کنند. این مشکل در هنگام انتقال آنها به مراکز درمانی بیشتر خود را نشان می دهد. آنها به راحتی به کادر درمان اورژانس اعصاب و روان حمله می کنند و به آنها آسیب می زنند.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال بیمار اعصاب و روان به بیمارستان

انتقال بیمار اعصاب و روان

تمامی این موارد گویای این امر است که تخصص کادر درمان در انتقال بیمار نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.  اورژانس اعصاب و روان ناجی کادر درمان خود را از افراد متخصص و با تجربه در این حوزه انتخاب می‌کند. آنها در وهله اول می آموزند که چگونه بیمار را درک کنند. همین امر به آنها کمک می کند که در توجیه و متقاعد کردن بیمار بسیار خوب عمل کنند.

از طرف دیگر آمبولانس این اورژانس به پیشرفته ترین امکانات مجهز است. این موضوع در زمانی که بیمار نیاز به فوریت های پزشکی دارد، مهم و حیاتی است. لازم به  ذکر است وجود کادر درمان متخصص و آمبولانس مجهز، به بیمار اطمینان می‌دهد که تحت مراقبت کامل است.

 

بهترین روش انتقال بیمار اعصاب و روان | انتقال بیمار اعصاب و روان به بیمارستان | اورژانس بیمار اعصاب و روان

 

انتقال بیماران مبتلا به مواد مخدر

از اورژانس اعصاب و روان ناجی می توان برای انتقال مبتلایان به مواد مخدر نیز استفاده کرد. اگرچه این دسته از افراد به مشکلات روانی مبتلا نیستند، اما به واسطه اعتیاد خود از پذیرش واقعیت اجتناب می‌کنند. آنها به حدی به ماده مخدر وابسته هستند که بدون آن برای خود هویتی متصور نیستند. از طرف دیگر باور ندارند که می توانند روزی ترک  و بدون مواد زندگی کنند.

به همین دلیل متقاعد کردن این دسته از افراد نیز کار دشواری است. آنها آنقدر از ترک کردن می ترسند که در برخی از مواقع حتی حاضرند به خود یا اطرافیانشان آسیب بزنند. حتی مبتلایانی که با اراده شخصی تصمیم به ترک گرفته اند نیز در هنگام عمل دچار ترس می شوند.

مبتلایان به مواد مخدر

مشکلات روند انتقال مبتلایان به مواد مخدر زمانی حادتر می‌شود که این بیماران به مشکلات روانی نیز دچار شده باشند. در این صورت روند انتقال آنها  به دلیل وجود این دو مشکل حاد، پیچیده می شود.

در این صورت است که بهره بردن از خدمات اورژانس ناجی به یک الزام تبدیل می شود. کادر درمانی فعال در این اورژانس می توانند به بهترین شیوه و در نهایت احترام این بیماران را به مراکز ترک اعتیاد منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اختلالات روان شایع در میان سالمندان

ویژگی های کادر درمان اورژانس ناجی

1-در روند انتقال مبتلایان به مواد مخدر و بیماران اعصاب و روان صبر حرف اول را می زند. صبر در مقابل این افراد زمانی ایجاد می شود که بتوان شرایط و دنیای آنها را درک کرد. کادر درمان اورژانس ناجی با ایجاد این درک متقابل به صبر زیادی دست یافته است. آنها با تکیه بر منطق خود، متعادل و هوشیار رفتار می کنند.

2- وجود دانش کافی در خصوص انواع مشکلات روحی و روانی از دیگر ویژگی های کادر درمان این اورژانس است. این دانش به تشخیص مشکلات روانی و انتخاب بهترین شیوه مواجه با آنها کمک می کند.

3-کادر درمان اورژانس اعصاب و روان ناجی به هیچ عنوان نسبت به رفتارهای بیمار واکنش نشان نمی دهند. آنها به این درک رسیده اند که این مشکلات به بیماری آنها مربوط است. همین امر مانع از خشمگین شدن آنها می شود.

4- کادر درمان اورژانس ناجی تحت نظر بهترین تیم مدیریتی فعالیت می کنند. به همین دلیل کوچکترین اشتباهی در عملکرد آنها بازخورد جدی در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.